Menüü

Katkes reisirongiühendus Pärnuga

Alates laupäevast, 8. detsembrist Lellest reisirongiga enam Pärnusse ei saa. Valitsus otsustas lõpetada avalike vedude tellimise Lelle–Pärnu raudteel 1. jaanuarist 2019, sest selleks ajaks ammendub raudteelõigu tehniline ressurss: raudtee tehniline seisukord ei võimalda selle kasutamist reisirongiliikluseks, kuna rongi kiiruse hoidmine üle 60 kilomeetri tunnis eeldab ligi 17 miljoni euro kulutamist raudtee uuendamisele. Sellise raha kulutamine pole valitsuse hinnangul mõistlik, arvestades, et hakatakse välja ehitama Rail Balticut.

Lelle-Pärnu raudteelõigul lõppenud reisirongiliikluse mälestamiseks korraldas Edelaraudtee Infrastruktuuri AS laupäeval Tootsi ja Pärnu vahelisel lõigul dresiinimatka. Matkast võtsid peale raudtee-ettevõtte töötajate osa ka Rail Balticu ja Pärnumaa omavalitsuste esindajad. 30-kilomeetrine matk mööda rööpaid toimus uduvihma, tuule ja jäitega, ent osalejatel olid sellest hoolimata näod naerul ning nad kõik kinnitasid, et raudteel on sportlikumat ja meelelahutuslikumat üritust raske ette kujutada.

Lelle–Pärnu raudtee ei jää siiski kasutult seisma ja kohe seda üles ei võeta. AS Go Groupi tegevjuht Jüri Etverk sõnas, et tänavu suvelgi veeti kaubarongidega päris palju killustikku. Killustikuvedu kindlasti jätkub ja kui peaks minema kiirraudtee ehituseks, on olemasolev raudtee ainuke tee saada neli miljonit tonni materjali kohale. “Mööda maanteed oleks see Eesti maanteede hukk,” lausus Etverk.

Reisijatevedu Lelle ja Pärnu vahel jätkub edaspidi bussidega, küll aga säilib rongiühendus Lellest nii Tallinna kui ka Viljandi poole. Samuti jääb toimima Lelle raudteejaam. Kolme Balti riiki muu Euroopaga ühendava kiirraudtee valmimisajaks on plaanitud 2025. aasta, rongiliiklus peaks algama alates 2026. aastast.

Vaata siit pilte ja videot dresiinimatkast